Tidsskrift for Socialpædagogik 17. årg. nr. 2, december 2014
Tema: DE PROFESSIONELLES DØMMEKRAFT
TEMAARTIKLER:
Hvordan kan jeg ane det jeg gør, er rigtigt? – Dømmekraft er at handle med kritisk omtanke ud fra en selvstændig stillingtagen
Af Anders ”Nold” Petersen
Dømmekraft, didaktik og dannelse
Af Lise Ovesen Skjeldmose og Britta Nørgaard
Anerkendelse, inklusion, lærerplaner – ”Det har vi jo faktisk altid gjort”
Af Hanne Hede Jørgensen
Når den faglige enighed svækker dømmekraften
Af Keld Trækjær og Thomas Waring Stubben m.fl.
Etik og ansvar, symmetri eller asymmetri? Det professionelle møde anskuet ud fra filosoffen Emmanuel Lévinas
Af Britta Nørgaard
Inkluderende pædagogik i praksis – en fortælling fra en specialbørnehave
Af Marieke Brinck, Charlotte Louises Madsen, Rikke Hoff og Ena Julia Boutrup Sørensen
Hvad er god inklusionspraksis?
Af Ina Rathmann og Lotte Junker Harbo
Forringer anbringelse uden for hjemmet børn og unges livschancer?
Af Lars Ladefoged
Harald Rasmussen: En pædagogisk ildsjæl – udviklet af praksis og vejledt af teori
Af Stig Brostrøm, Søren Hegstrup og Niels Rosendal Jensen
PRIS: KR. 33,00
Hvis du er medlem af Dansk Forening for Socialpædagogik kan du læse nummeret online her.