Tidsskrift for Socialpædagogik 22. årg. nr. 1, 2020

nr. 1 2020

Tidsskrift for Socialpædagogik 23. årg. nr. 1, 2020

Tema: SOCIALPÆDAGOGISK KERNEFAGLIGHED

TEMAARTIKLER:

Kernefagligheden: tur/retur
Af Torsten Erlandsen

Socialpædagogik – noget der udfordrer
Af Lotte Junker Harbo og Anders ’Nold’ Petersen

Den færdige fagligheds tænkelige forbandelser
Af Martin Petersen

Pædagogisk faglighed og kernerugbrød
Af Jan Jaap Rothuizen

Et uddannelsesperspektiv på socialpædagogisk faglighed
Af Cecilie Bøjlund, Hanne Føns, Katrine Nygaard Graversen, Bodil Lodberg og Christina Brandt Moseholm Olsen

Faglig identitet og funktion i arbejdet for mennesker med kognitive problemer
Af Kjeld Høgsbro, Mette Rømer og Søren Holst

Synliggørelse af socialpædagogers kernefaglighed
Af Tina Gindeberg Gadgaard og Bo Morthorst Rasmussen

Socialpædagogisk fagidentitet udvikles, og udfordres i den tværfaglige rehabiliterende samarbejdskonstellation
Af Kim Lee, Sarah Theilsø Morgan, Ina Rathmann og Birgitte Nørgaard

Faglige handlingsforståelser i socialpædagogik og musikalsk samvær med borgere med erhvervet hjerneskade
Af Tove Stenderup og Hanne Mette Ridder

Boganmeldelse: Anerkendelse – hvilken forståelse abonnerer vi på?
Af Britta Nørgaard

PRIS: KR. 150,00

KØB nummeret her.

Hvis du er medlem af Dansk Forening for Socialpædagogik kan du læse nummeret online her.