Tidsskrift for Socialpædagogik 23. årg. nr. 1, 2020
Tema: SOCIALPÆDAGOGISK KERNEFAGLIGHED
TEMAARTIKLER:
Kernefagligheden: tur/retur
Af Torsten Erlandsen
Socialpædagogik – noget der udfordrer
Af Lotte Junker Harbo og Anders ’Nold’ Petersen
Den færdige fagligheds tænkelige forbandelser
Af Martin Petersen
Pædagogisk faglighed og kernerugbrød
Af Jan Jaap Rothuizen
Et uddannelsesperspektiv på socialpædagogisk faglighed
Af Cecilie Bøjlund, Hanne Føns, Katrine Nygaard Graversen, Bodil Lodberg og Christina Brandt Moseholm Olsen
Faglig identitet og funktion i arbejdet for mennesker med kognitive problemer
Af Kjeld Høgsbro, Mette Rømer og Søren Holst
Synliggørelse af socialpædagogers kernefaglighed
Af Tina Gindeberg Gadgaard og Bo Morthorst Rasmussen
Socialpædagogisk fagidentitet udvikles, og udfordres i den tværfaglige rehabiliterende samarbejdskonstellation
Af Kim Lee, Sarah Theilsø Morgan, Ina Rathmann og Birgitte Nørgaard
Faglige handlingsforståelser i socialpædagogik og musikalsk samvær med borgere med erhvervet hjerneskade
Af Tove Stenderup og Hanne Mette Ridder
Boganmeldelse: Anerkendelse – hvilken forståelse abonnerer vi på?
Af Britta Nørgaard
PRIS: KR. 150,00
Hvis du er medlem af Dansk Forening for Socialpædagogik kan du læse nummeret online her.