Tidsskrift for Socialpædagogik 25. årg. nr. 1, 2022
Optimeringslogikker og menneskesyn på handicapområdet
Af Pia Ringø
Pædagogisk Handlerum
Af Jonna Nøttrup, Jens Astrupgaard og Kristoffer Thorn Poulsen
Landsbyfællesskabet som socialpædagogisk læringsmiljø
Af Henrik Lindberg Hansen og Jesper Holst
Tilpasset, utilpasset, anderledes
– og det hele på én gang?
Af Aubree Lyzzet Vikkychristina Lindberg og Kim Milo Sandersen
Institutionelle logikker og forhandlinger af hjemlighed på socialpædagogiske botilbud for mennesker med handicap
Af Anne Mia Steno og Hanne Meyer-Johansen
Botilbud og institutionalisering for voksne med udviklingshæmning
Af Michela Dalhoff, Marianne Bækgård Merrild og Anthon Sand Jørgensen
’Jeg ved jo hvorfor han reagerer som han gør…’
Af Tim Vikær Andersen
Lost in Education
Af Tine Fristrup
FGU skolen skal være et fedt sted at være
Af Jonna Nøttrup og Doris Overgaard Larsen
”Det har stor betydning, at sådan nogle som os kan komme sådan et sted hen og arbejde”
Af Lisbeth Nielsen, Thomas Waring Stubben og Thomas Heegaard Christensen
Pårørende og handicappedes kamp for anerkendelse og retssikkerhed i en ulighedsproducerende velfærdsstat
Af Karin B Nissen og Carsten Kronborg Bak
Sundhedstjek skal ud til borgerne
Af Asta Ambjørn Engmark, Haneen Al-Mersal, Maria Petersen og Nikoline Erland Jensen
Den neoliberale rationalitet i socialpædagogikken
Af Noah Bloch Axelsen
Italesættelsen og betydningen af ’formers’ i det forebyggende arbejde
Af Malle Olsen, Stine Borslund og Line Lerche Mørck
Tanker og refleksioner ved en temadag på Christiansborg 2022
Af Britta Nørgaard
Boganmeldelse: Broström, S. (2021). Pædagogikkens ABC. En kærlig hilsen til pædagoger.
Af Søren Hegstrup
Boganmeldelse: Broström, S. og Mellon, K. (red.). MOD i pædagogikken.
Af Søren Hegstrup
PRIS: KR. 150,00
Hvis du er medlem af Dansk Forening for Socialpædagogik kan du læse nummeret online her.