Tidsskrift for Socialpædagogik 25. årg. nr. 2, 2022

nr. 2 2022

Tidsskrift for Socialpædagogik 25. årg. nr. 2, 2022

En ’kritisk’ teori om socialpædagogik
Af Niels Rosendal Jensen
Peer reviewed

The Political Dimension of Latin American Social Pedagogy:
time to learn from the Global South?

Af Jacob Kornbeck
Peer reviewed

Mental Health:
the undervalued contribution of a social pedagogical approach on mental health diagnoses, treatments, and rehabilitative strategies in the United Kingdom

Af Patricia Higham

Undersøgelse af relationskompetence og skældud
Af Thomas Aastrup Rømer

DOBBELT DANNELSE
– i social­økonomiske virksomheders pædagogiske praksis

Af Doris Overgaard Larsen og Jonna Nøttrup

Omvendtslev
– en analytisk bricolage

Af Thomas Heegaard Christensen, Lisbeth Nielsen & Thomas Waring Stubben
Peer reviewed

Anbragte unge og uddannelsesparathed
Af Johnny Hvilshøj og Anne Dakin

Det vigtige, men upåagtede samarbejde med pårørende
– udfordringer og potentialer

Af Charlotte Brønsted

Pædagogens optrædener og positionering i den sociale interaktion med lærerne
Af Kirstine Kærsgaard

Hvor findes kraften til at dømme?
Af Janus Lybro

Boganmeldelse: Bryderup, I.M. og Johansen, S.A. ((red) (2022). Anbragte børn og unge på døgn­institutioner og socialpædagogiske opholdssteder
Af Niels Rosendal Jensen

Boganmeldelse: Henriksen, A-K. E., Nielsen, H.S. & Antczk, H.B. (red.) (2022). Socialfagligt arbejde med anbringelser. En grundbog
Af Niels Rosendal Jensen

PRIS: KR. 150,00

KØB nummeret her.

Hvis du er medlem af Dansk Forening for Socialpædagogik kan du læse nummeret online her.