Tidsskrift for Socialpædagogik 25. årg. nr. 2, 2022
En ’kritisk’ teori om socialpædagogik
Af Niels Rosendal Jensen
Peer reviewed
The Political Dimension of Latin American Social Pedagogy:
time to learn from the Global South?
Af Jacob Kornbeck
Peer reviewed
Mental Health:
the undervalued contribution of a social pedagogical approach on mental health diagnoses, treatments, and rehabilitative strategies in the United Kingdom
Af Patricia Higham
Undersøgelse af relationskompetence og skældud
Af Thomas Aastrup Rømer
DOBBELT DANNELSE
– i socialøkonomiske virksomheders pædagogiske praksis
Af Doris Overgaard Larsen og Jonna Nøttrup
Omvendtslev
– en analytisk bricolage
Af Thomas Heegaard Christensen, Lisbeth Nielsen & Thomas Waring Stubben
Peer reviewed
Anbragte unge og uddannelsesparathed
Af Johnny Hvilshøj og Anne Dakin
Det vigtige, men upåagtede samarbejde med pårørende
– udfordringer og potentialer
Af Charlotte Brønsted
Pædagogens optrædener og positionering i den sociale interaktion med lærerne
Af Kirstine Kærsgaard
Hvor findes kraften til at dømme?
Af Janus Lybro
Boganmeldelse: Bryderup, I.M. og Johansen, S.A. ((red) (2022). Anbragte børn og unge på døgninstitutioner og socialpædagogiske opholdssteder
Af Niels Rosendal Jensen
Boganmeldelse: Henriksen, A-K. E., Nielsen, H.S. & Antczk, H.B. (red.) (2022). Socialfagligt arbejde med anbringelser. En grundbog
Af Niels Rosendal Jensen
PRIS: KR. 150,00
Hvis du er medlem af Dansk Forening for Socialpædagogik kan du læse nummeret online her.